Persondatapolitik for eJura IVS

Hos eJura IVS behandler vi muligvis dine personlige oplysninger. Det kan være, hvis du har besøgt vores hjemmeside, hvis du har kontaktet os, hvis du er kunde hos os, hvis du er ansat hos os eller hvis du på anden måde har været i kontakt med os, eksempelvis via sociale medier.

Vi behandler alle personoplysninger fortroligt, vi videregiver ikke personoplysninger uden lov og vi bestræber os på altid at overholde gældende lovgivning og god dataetik vedrørende behandling af personoplysninger.

Nedenfor kan du læse generelt om de oplysninger vi indsamler, behandler og opbevarer. Vi fortæller dig altid i den konkrete situation, hvad det konkrete formål er, samt hvilke yderligere rettigheder du har.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til politikken eller ønsker at udøve dine datarettigheder, kan du kontakte os via e-mail:

eJura IVS
E-mail: info@ejura.dk

Hvad er personoplysninger

Personoplysninger kan være mange ting. Det er ofte navn, adresse, e-mail, telefonnummer, fødselsdato, CPR-nummer, billede osv. Det kan dog også være oplysninger om dig, som kombineret med andre data fortæller noget om dig. Det kunne være skostørrelse, hårfarve, Endomondo løberuter, besøg på hjemmesider (IP-adresse) osv.

Ofte vil de personoplysninger vi behandler være almindelige oplysninger, men vi behandler dem stadig fortroligt.

Hvilke personoplysninger behandler vi og til hvilket formål

Hvis du besøger vores hjemmeside

Når du besøger vores hjemmeside, sætter du et ”fodaftryk” i form af din IP-adresse. Din IP-adresse bliver videregivet til 3. part, med det formål at opsamler statistik eller med det formål at målrette annoncering mod dig. Du kan via vores cookiepolitik ændre dine indstillinger for hvilke 3. part du vil acceptere, at vi videregiver dit fodaftryk til.

Hvis du kontakter os

Når du kontakter os via brev, e-mail eller telefon, så gemmer vi dine kontaktoplysninger med det formål at kunne svare dig tilbage. Hvis din henvendelse er sporadisk og du ikke bliver enten ansat, kunde eller på anden måde tilknyttet, vil dine personoplysninger automatisk blive fjernet fra vores systemer inden for 6 måneder.

Hvis du er kunde hos os

Når du er kunde hos os, har vi ofte indgået en aftale om en service eller leverance. Under denne aftale udveksler vi ofte personoplysninger med det formål, at vores medarbejdere skal kunne kommunikere om det der skal leveres. Så længe du er kunde hos os, gemmer vi relevant kommunikation, som har betydning for vores samarbejde. Alt andet kommunikation slettes automatisk løbende som en del af vores interne politikker.

Når du er kunde hos os, giver du os nogle gange personoplysninger, som du er dataansvarlig for og som du beder os om at behandle på dine vegne. Når det er tilfældet, så er vi din databehandler og så indgår vi naturligvis en særskilt databehandleraftale, som sikre dig, at vi behandler de oplysninger du giver os efter dine krav.

Hvis du køber noget af os opbevarer dine oplysninger med det formål at kunne levere det købte samt at kunne overholde vores retlige forpligtelse både i henhold til retslige krav samt overholde de regnskabsmæssige regler herunder bogføringsloven.

Vi opbevarer derfor bl.a. oplysninger som dit navn og din adresse i 5 år, jf. bogføringslovens § 10.

Oplysninger kan i visse tilfælde overføres til andre databehandlere. Vi benytter bl.a. følgende databehandlere:

  • Unoeuro
  • Dinero
  • Mailchimp

Der er indgået databehandleraftaler med alle databehandlere.

Hvis vi er kunde hos dig

Når vi er kunde hos dig, så gælder der som ovenover, at vi ofte har indgået en aftale, med det formål, at vores medarbejdere skal kunne kommunikere om det der skal leveres

Hvis du er ansat hos os

Når du er ansat hos os, behandler vi en lang række personoplysninger om dig. Formålet med behandlingen er at opretholde ansættelsesforholdet og er dermed knyttet til ansættelseskontrakten. En del af disse oplysninger bliver videregivet til andre uden for virksomheden, eks til SKAT, pensionsselskab mv. I de tilfælde, hvor vi har brug for at behandle personoplysninger ud over det der er en del af ansættelseskontrakten, vil vi altid bede om dit samtykke.

Dine rettigheder

Med indførelsen af den nye Databeskyttelsesforordning (GDPR) pr. 25. maj 2018, har du som person fået en række nye rettigheder, som giver dig en højere grad af selvbestemmelse over behandlingen af dine personoplysninger. Uanset din relation til eJura IVS, har du følgende rettigheder.

Indsigt og berigtigelse

Du kan bede om indsigt i de personoplysninger vi behandler, samt bede om at få disse rettet, såfremt de skulle være forkerte.

Sletning: De personoplysninger vi behandler, vil altid blive slettet, når formålet med at behandle dem ophører. Dog kan vi være forpligtet til at opbevare og behandle en række personoplysninger, hvis anden lovgivning kræver det. Du kan bede os om at slette de personoplysninger vi behandler om dig. Hvis ikke vi har anden forpligtelse eller hvis formålet med behandlingen er ophørt, vil vi efterkomme dette.

Begrænsning: Du kan bede os om at begrænse brugen af dine personoplysninger. Denne ret gælder ikke for alle behandlinger, men dette oplyser vi dig om ved henvendelse.

Indsigelse: Du kan gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, såfremt du ikke mener vi har lovligt grundlag for at behandle dem.

Dataportabilitet: Du kan få udleveret de personoplysninger du selv har givet os i et maskinlæsbart format.

Trække samtykke tilbage: Hvis vi behandler dine personoplysninger baseret på et samtykke, kan du på et hvert tidspunkt trække dit samtykke tilbage.

Sådan retter du henvendelse

Hvis du retter henvendelse for at udøve en af dine rettigheder herover, så er det vigtigt for eJura IVS, at vi ikke udleverer dine personoplysninger til andre end dig. Derfor vil vi bede dig verificere din identitet, enten pr. e-mail eller telefon. Ved tvivl kan fremvisning af legitimation kræves, hvis det er nødvendigt.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du ikke mener vi har svaret fyldestgørende jf. lovgivningen. Vi opfordrer til at rette henvendelse til eJura IVS inden en eventuel klage, så vi har mulighed for at afhjælpe og indgå i dialog.

Kontakt os

Ønsker du at kontakte os, kan det gøres således:

eJura.dk er drevet af eJura IVS. Kontaktoplysningerne er:

eJura IVS
Christianehøj 62, st tv
2860 Søborg
Kan kontaktes på Kontakt os-siden (hurtigst) eller info@ejura.dk